Iako su se od DirectX 12 i Vulkan API-ja očekivalo da naprave pravu revoluciji kad je reč o PC gejmingu, sad krajem 2017. uviđamo da je to jako daleko od istine. Koliko god to paradoksalno zvučalo, oni ubrzano nestaju sa scene nauštrb svog starijeg brata, DirectX 11.

DirectX 12 i Vulkan su izazvali senzaciju nakon najava da oni direktnije pristupaju hardveru što bi značilo da mnogo bolje koriste performanse procesora i grafičke kartice. Neki testovi su čak i ukazivali da u tome ima istine ali je praksa pokazala skroz drugačije rezultate. Recimo, igre kao što su Battlefront 2 ili Total War: Warhammer 2 rade brže u DX11 nego u DX12 modu a ovakvih primera je bezbroj. Čak i kad igre rade bolje, recimo Rise of the Tomb Raider, razlike su minimalne i svakako drastično manje od najavljivanih.

Ove godine se tako pojavilo samo sedam DirectX 12 igara (Forza Motorsport 7, Halo Wars 2, Star Wars Battlefront 2, Sniper Ellite 4, Total War: Warhammer 2, Wolfenstein 2: The New Colossus i Serious Sam Fusion) a još gore stoji Vulkan koji ima samo jedan važan naslov – Wolfenstein 2: The New Colossus. Ni budućnost ne deluje sjajno – u 2018. godini DX12 igra će biti samo Warhammer: Vermintide 2, ili makar drugi naslovi nisu najavljeni. Kako sami razvojni timovi ističu, optimizacija igara za DirectX 12 i Vulkan uzima mnogo vremena a zauzvrat se dobijaju mizerno bolje performanse tako da je za očekivati da oba API-ja skroz nestanu iako su i sad već u stanju kliničke smrti.