Platforma: PC, Xbox One, PS4

Ime igre: Dark Souls 3

Tekst: Vladan Nastanović (Dok)

Žanr: Akcioni RPG

Izdavač: Namco Bandai

Dark Souls 3 je poslednja igra u serijalu “Souls” igara kuće From Software. Po mišljenju mnogih ovo je najbolji deo u trilogiji. Sa odlično upakovanim grafičkim prikazom i novom borbenom mehanikom, igra je donela nešto sasvim novo, a u isto vreme veteranima serijala veoma poznato.

Vreme starih Gospodara je prošlo i počelo je Doba Vatre.  Svet je konstantno zarobljen između svetlosti i tame i u nemogućnosti je da nastavi ciklus. Legenda kaže da postoje neupokojeni koji se mogu odupirati svetlosti i tami i koji će izabrati neki svoj put. Zbog njih, vekovno zvono se oglasilo i probudilo je tada gospodare Plamena. Tu nova avantura i  počinje, a na igraču je da vrati Gospodare Plamena na počinak.

Za razliku od prethodnih delova gde ste bili Neupokojeni tzv Hollow, lik koga sada vodite je Unkindled. Priča je kao i uvek opskurna i servira se igraču u malim segmentima. Svaki komad opreme, prsten ili specijalno oružje priča svoju priču. U kombinaciji sa dijalozima sa likovima oko vas, polako se sklapa slika o turobnosti sveta u kome se igra odvija. Srešćete neke stare poznanike kao što su Siegward of Catarina, kovač  Andre ili knight (vitez) Solaire.

Igra počinje na lokaciji Cemetery of Ash koja je i svojevrsna tutorial zona. Svaki početnik može lako da se upozna sa mehanikom borbe i da vidi samo mali deo onoga što ga čeka. Dostupno je 10 klasa koje možete izabrati u zavisnosti od vaših afiniteta. To su Knight, Mercenary, Warrior, Herald, Thief, Assassin, Sorcerrer, Pyromancer, Cleric i svima omraženi Deprived. Knight je najbolja klasa za početnike jer su mu oružje i oklop veoma dobri, dok je  najteža  Deprived koja je  ujedno i rezervisana za najiskusnije igrače.

Kako napredujete u igri tako cete sakupljati saveznike od kojih mozete naučiti nove veštine kao što su pyromancy, soul arrow i druge. Vaš savršeni “build” (bild) vam je uvek na dohvat ruke. Savet za nove igrače je da detaljno istražuju lokacije i sakupljaju saputnike jer im oni mogu biti od neprocenjive vrednosti. Humanity sistem koji je bio prisutan u prethodnim delovima je zamenjen sa Emberima. Njih možete slomiti i povećati svoj health bar. Time takođe prizivate prijatelja za co-op, ali i otvarate vrata za moguće invade-ove (napade) drugih igrača.

Gledano na krupnom planu, Dark Souls 3 je unapređeni “koktel” svih ostalih igara koje su došle iz From Software kuhinje. Borba je brza i dosta se oslanja na Bloodborne mehaniku. Oružja su raznovrsna, a kao i uvek i na početku preporučujemo Uchigatanu ili Deep Axe. Parry i Riposte su i dalje tu za veterane ovog serijala zajedno sa Backstab-om.

Fighting Arts je istinska novina koja je uvedena. Šteta koju nanosite protivnicima je nezamisliva, ali je velik i rizik,  tokom izvođenja ovih poteza u žaru borbe.

Neprijatelji su veoma dobro dizajnirani, brzi, agresivni i lako vas mogu savladati. Dizajneri su se držali stila koji je uveden u Bloodborne-u na najbolji mogući način. Kada prođete kroz sve nedaće stižete do borbe sa “Boss”-om. Boss-ovi su ovaj put mongo bolje urađeni i potrebno je mnogo više veštine da biste ih pobediili.

Težina u odnosu na prethodne naslove je odlično skalirana. Neprijatelji postepeno postaju sve efikasniji u okončavanju vašeg života, što čini iskustvo mnogo fluidnijim. Naravno uvek ćete naleteti na skrivene NPC-jeve koji su veoma teški i ako uspete da ih savladate nagrada je ogromna. Nisu zaboravljeni ni stari poznanici, Fantomi,  protiv kojih ćete se boriti u okviru nekog od quest-ova ili su tu samo da vam dodatno zagorčaju život.

Kretanje kroz lokacije je isto kao u Dark Souls 2 tj. iz Firelink Shrine-a se teleportujete po svetu. Nekim igračima će to možda zasmetati ali s obzirom koliko su lokacije velike možda je to i bolje rešenje. Okruženja variraju od zidina zamka preko grada Neupokojenih,  do katakombi, tamnica, katedrala, litica ili močvara.

Grafički endžin Dark Souls III je odlično optimizovan,  i nivo detalja je na određenim mestima prosto zapanjujući. Propusta ima,  u vidu zamućenijih tekstura,  ali se to moze pripisati ograničenjima hardvera na drugim platformama gde je igra izdata. Nije potrebna jaka mašina da bi se igralo na High podešavanjima ali su 2Gb video ram-a neophodna. Prisutan je pop-in povremeno kada se renderuje veći deo pejsaža ili kada u punom trku ulazite na neku lokaciju. Igra ne pada ispod 60 FPS čak i kada je prisutna velika količina neprijatelja na ekranu u full hd-u. Verzija za Xbox One ima padove frame rate-a u nekim momentima.

Muzika I zvuk su odlični i zaista doprinose atmosferi. Juka Kitamura je kao i uvek bio na visini zadatka.

Ne smemo zaboraviti online komponentu koja je ovaj put dovedena do savršenstva. Sa do sada izdata dva DLC-a, dobijamo jedan savršen paket za pvp okršaje i to je onaj dodatni začin koji čini ovo iskustvo kompletnim. Istinska preporuka je da ovo ostvarenje igrate u online modu jer iako se igra čini težom, svaki natpis da je neko invejdovao vaš svet unosi dodatnu zebnju. Ko voli takav suspens neka slobodno razbija embere i nek ulazi u okršaje sa protivničkim igračima u više dostupnih arena. Možete uvek zajedno sa prijateljem da se oprobate u timskim okršajima, ali osećaj koji imate kada samostalno izvojevate pobedu u gladijatorskoj areni je neponovljiv!