Platforma: PS4

Ime igre: Nioh

Izdavač: Koei Tecmo, Sony Interactive Entertainment

Tekst: Vladan (Dok) Nastanović

Žanr: akciona avantura

NiOh je 2004-te godine prvi put predstavljen javnosti kao plod saradnje Akira Kurosave i Tecmo Koei-ja.

U to vreme revolucionarna ideja, sastojala se  iz toga da se iskoristi zaboravljeni scenario slavnog reditelja i da se pretoči u akcionu igru ekskluzivno za PS3. Plan nažalost nije realizovan i projekat je bio pred gašenjem. Glavni producent Kou Šibusava nije hteo da odustane i tako je 2012. godine NiOh došao u ruke developera iz Team Ninja studija. Pod njihovim vođstvom igra je dignuta iz pepela u potpuno novom izdanju kao Dark Souls klon. Izazovna borba i Team Ninja uticaj  stvorili su igru koja definitivno zaslužuje da bude rame uz rame sa najboljim naslovima današnjice.

NiOh prati avanture istoriijske ličnosti Vilijema Adamsa, mornara koji  se našao nasukan na obalama Japana 1600-te godine. Prijateljstvo sa Šogunom Tokugawom mu je donelo titulu prvog samuraja sa zapada. Team Ninja je naravno začinio zaplet dodajući invaziju Japana od strane demonskih sila Yokai-a i borbom moćnika koji žele da se dokopaju Amrite. Amrita je kristalizovana životna sila i samim tim njena vrednost je neprocenjiva.  Glavni negativac, Edvard Keli,  posvećen je skupljanju što veće količine ovog kristala zarad kontrole nad masovnim stradanjima u Japanu. Tokom dugačke kampanje, Vilijam Adams će sresti mnoge istorijske ličnosti kao što su Tokugava Iejasu, Hatori Hanzo ili Jagiu Munetoši.

Da bi ste uspešno završili igru, morate postati majstor sečiva drevnog Japana. Duže korišćenje određenih oružja će vam donositi specijalne poene za nadogradnju Samurajskih, Nindža i Onyo veština. Pored hladnih oružja, dostupna su i oružja za bitku na daljinu. Luk, jednostavna puška i ručni top su više nego pogodan alat u borbi protiv demona. Loot drop model sličan kao u Diablo serijalu zasipa igača sa plenom i treba obratiti pažnju na sinergiju aktivnih i pasivnih osobina.

Što se vizuelnog ugođaja tiče, NiOh definitivno neće osvojiti nagrade za najlepšu igru godine, ali akcija i efekti izgledaju veoma dobro.

Fantazijski srednjovekovni Japan je adekvatno dočaran, sa veoma dobrom muzikom i zvučnim efektima. Nioh za razliku od drugih PS4 igara dozoljava korisnicima da biraju u kom modu žele da se igra renderuje. U pitanju su “akcioni mod”, „filmski mod“ i „otključani filmski mod“. Pretpostavljamo da će fanovima ovakvih igara najviše odgovarati akcioni mod zbog 60 FPS.

Borbeni model u NiOh-u,  zasnovan je na “stamina” sistemu koji se u ovoj igri zove “Ki”. Za razliku od Dark Souls igara, Ki sistem forsira agresivniji stil borbe i zahteva od igrača da savlada korišćenje „Ki Recovery“, „Ki Strike“ i „Ki Phase“ pokreta. U pitanju su potezi koji mogu u potpunosti da napune Ki skalu i kombinacije žestokih napada se mogu nastaviti. Moramo napomenuti da svaki put kada sretnete demonskog protivnika on će oko sebe stvarati „Yokai Realm“ zonu koja glavnom junaku aktivno smanjuje staminu. Da bi se prekinulo to stanje potrebno je uspešno izvesti Ki Strike. Ki strike i svi ostali ki napadi zahtevaju savršen osećaj za vreme i hladnokrvnost od igrača da ne upadne u paniku tokom borbe.

Iza svakog savladanog neprijatelja ostaju Amrita poeni koji se mogu iskoristiti za unapređivanje osobina glavnog junaka nezavisno od specijalnih borbenih poena. Čisto da napomenemo da je u pitanju prekopirani Dark Souls princip. Ako poginete, Amrita ostaje na tom mestu ali ako u povratku se desi da poginete još jednom, Amrita se gubi. Zbog težine same igre ovo može izazvati frustracije, ali moramo napomenuti da je igra poštena i svaka pogibija u većini slučajeva nastaje krivicom igrača. Oprezno igranje je veoma bitno. Snimanje pozicije je moguće između misija na mapi Japana i preko Kodama Svetilišta tokom misije. Kodama svetilišta su specifična mesta koja pored čuvanja pozicije daju mogućnost igraču da izabere svog duha zaštitinika koji će mu pomoći tokom borbe. Duh zaštitnik nije samo kozmetički dodatak. Iako izgledaju lepo u igri, moramo napomenuti i da su veoma efikasni i kada se napuni određena skala, možete osloboditi njihov bes i tako neprijatelja savladati u vatrometu boja. Takođe, ako skupljate kodame koje su rasute po nivou, dobijate specijalne nove opcije, a svaki Kodama je potencijalna pomoć u bici. Nemojte ih zanemarivati jer su veoma korisni, od smanjenja cena opreme do određenih buff-ova koji traju vremenski ograničeno, mali, veseli, zeleni bogovi mogu da pruže puno toga .

Na kraju možemo samo reći da je NiOh mnogo više od običnog „Souls klona“. On u sebi krije ne samo fenomenalnu horor atmosferu i borbene izazove nego i veoma dobar audio/vizuelni stil.

Dosta nas sve to podseća na ranije hitove Team Ninja studija kao što je Ninja Gaiden kao i na Onimusha serijal. Wilijem na kraju postaje pravi ekspert za efikasno slanje protivnika nazad u Yokai dimenziju. To je i ono što čini Souls-like igre olidčnim – iako se na prvi pogled one čine teškim i nefer, malo ulaganje vremena će učiniti čuda i od NiOh-a napraviti igru koja će vas veoma zabaviti.

Odličan sistem borbe, atmosfera i dugačka kampanja predstavljaju najbitniji razlog nabavke ove igre. Ako ste fan Souls igara, kupovina NiOh-a je obavezna, a ako ste novajlija ova igra će vas itekako naučiti kako da budete moćni fantazijski samuraj.