Platforma: PS4, PC, Xbox One
Ime Igre: Outcast – Second Contact
Izdavač: Bigben Interactive
Tekst: Vladan Dok Nastanović
Žanr: Open World Avantura

Iako je većina današnje igračke populacije rođena 90-ih, mnogi od njih nisu imali prilike da čuju za igru po imenu Outcast. Veliki broj ljubitelja open world igara se suočava sa novom misterijom a to je igra koja je započela ceo ovaj trend maksimalne slobode i oblikovanja sopstvene avanture. Začetnik ovog trenda nam je stigao u novom ruhu sa opsežnim vizuelnim poboljšanjima ali nažalost i kodom koji pokazuje znake starosti. U pitanju je čudna mešavina starog i novog, nešto što će se mnogim igračima koji pripadaju mlađoj populaciji učiniti veoma neobičnim. Second Contact izgleda dobro i jasno se mogu uočiti koreni open world žanra, ali da li se on zaista dobro drži kada nam sa očiju padne ružičasta nostalgička izmaglica?

Iako je bio komercijalni promašaj daleke 1999-te godine, Outcast je stekao vernu armiju obožavalaca koji su uživali u širokim pejsažima i veoma kvalitetnom voksel endžinu koji je mogao da pokreće ovu igru i na slabijim mašinama. Posle 18 godina, ovaj bezvremenski klasik nam se vratio ali taj put nije prošao bez problema.
Posle neuspele Kickstarter kampanje 2004-te godine, developerima nije ostalo ništa drugo nego da zbiju redove i da se posvete samostalnom razvijanju ovog naslova. Koristeći originalni kod u kombinaciji sa grafičkim poboljšanjima koja nudi bagoviti Unity endžin, dobili smo naslov koji pored nostalgije nema mnogo šta novog da ponudi.

Igrači su u ulozi Katera Slejda, bivšeg člana Mornaričkih foka i klasičnog heroja koji ne ustupa pred opasnošću. Bolje rečeno, on ne samo da ne ustupa nego nema apsolutno nikakvu reakciju na bilo kakav događaj koji se odigrava u njegovoj bližoj okolini koliko god bio stresan i opasan po njegov život. Njegov prvobitni zadatak je da isprati tri naučnika koji su otkrili portal u paralelni univerzum. Vojna sonda koja je lansirana kroz portal je uspešno sletela ali je oštećena i započela je lančanu reakciju koja preti da proguta planetu Zemlju poput velike crne rupe. Na Slejdu i njegovim prijateljima je da pronađe sondu i da spasu svoju rodnu planetu.

Dolaskom na paralelni svet po imenu Adelfa, Slejdu nestaju sva oprema i oružje. Lokalni stanovnici počinju da ga posmatraju kao heroja za koga je predskazano da će doći i osloboditi Adelfu od čeličnog stiska tiranina po imenu Fae Ran. Slejdove nevolje ovde tek počinju jer će ga avantura voditi preko 6 kontinenata zbog potrage za svetim relikvijama koje sadrže drevnu tajnu koja će pomoći Talonima da zbace sa vlasti Fae Rana.

Očigledno je da je puno resursa uloženo u vizuelno ažuriranje ovog projekta ali problemi zbog korišćenja starog koda izbijaju na površinu na samom početku. Slejdovi isprekidani pokreti kombinovani sa veoma lošim skakanjem mogu izvući najgore iz igrača pod uslovom da nije došlo do nepopravljive štete na kontroleru. Pucačke sekvence zbog trapave kontrole su jedan od najtežih izazova u igri. U kombinaciji sa lošim hitbox-evima svaka borba postaje veoma naporna do granice da ne želite uopste da ulazite u vatrene obračune. O boss fajtovima ne treba trošiti reči. Jedina pozitivna stvar je da pored klasičnog pristupa borbi možete uvek koristiti i stealth pristup u stilu Assassin’s Creed-a.

Fanovi starog Outcasta se sigurno raduju modernizaciji ali igrači koji nikada nisu imali kontakt sa ovim naslovom će sigurno ostati razočarani. U osnovi Second Contact je trapava igra sa frustrirajuće nepreciznom borbom i lošim kontrolama. Uprkos tome, prelepi pejsaži Adelfe i dalje mogu pružiti puno sati zabave po pitanju istraživanja. Slejd je i dalje interesantan kao glavni protagonista zbog solidno napisanog scenarija i dijaloga koji su dovoljno zanimljivi i smešni da teraju igrača da nastavi dalje i da vidi šta ga čeka. Kada se sve sagleda, možda je Outcast bolje ostaviti u prošlosti uz nostalgične uzdahe i lepa sećanja.