Pillars Of Eternity

Platforma: PC, PS4

Ime Igre: Pillars Of Eternity

Izdavač: Paradox Interactive

Tekst: Vladan (Dok) Nastanović

Žanr: izometrijski RPG

Jedna od najvažnijih mogućnosti koje Kickstarter nudi je da potrošači finansiraju proizvod koji žele da imaju. Developerski timovi kao što je Obsidian su uvideli to na vreme i iskoristili priliku da 2012 aktiviraju projekat za ovu igru.

Pillars of Eternity je poznat u svetu gejminga kao jedna od najuspešnijih kickastarter kampanja ikada. U rekordnom roku je prikupljeno preko 4 miliona dolara i Obsidian Entertainment nam je doneo naslov koji pokušava da predstavi izometrijski RPG mlađoj igračkoj populaciji. Oslanjajući se na mehaniku koja je bila prisutna u igrama kao što su Baldurs Gate i Icewind Dale, Pillars of Eternity je doneo svež pristup žanru za koji se odavno smatralo da je ugašen.

U pitanju je ostvarenje koje vuče korene iz perioda 90-ih. U to vreme igre su imale dublje priče koje su zahtevale od igrača da se adekvatno angažuje i da pažljivo čita dijaloge. Borbe su bile potezne i zahtevale su detaljno taktiziranje. Velikom broju igrača se to činilo dosta napornim, ali je takav pristup u izradi igara izrodio vernu fan bazu. Obožavaoci su ih ažurirali i unapređivali dugo vremena iako tržište nije pokazivalo interesovanje za nova ostvarenja iz ovog žanra.

Zaplet ove igre će se možda činiti mnogim igračima kao nešto već viđeno. Naprotiv, kvalitet i dubina glavnih protagonista i moralni izbori koje morate donositi će vas stalno vući dalje.

Džoš Sojer je u saradnji sa timom pisaca na čijem čelu je Erik Fenstermejker napravio novi svet koji se idejno oslanja na Baldurs Gate. U pitanju je svet pod imenom Eora u kome je smeštena nacija Dirvud. Novorođenčad u Dirvudu se rađaju sa anomalijom koja se zove Hollowborn (Holouborn), deca bez duše. Na samom početku zatičemo glavnog protagonistu kao putnika karavana koji odlazi za daleku zemlju. Zbog incidenta sa misterioznim magičnim vetrom, junak naše priče otkriva da pripada specijalnoj grupi bića, tzv Posmatračima. Posmatrači su osobe koje imaju uvid u prošle živote ljudi i mogu da komuniciraju direktno sa dušama. Glavni cilj igre je da se pronađe odgovor na pitanje ko je probudio uspavane duše i da se reši problem Holouborna.

Od samog ekrana za generisanje glavnog lika, sve odiše kvalitetom i oseća se posvećenost detaljima. Svaka stavka je dobro opisana za ljubitelje rpg-a i u celoj priči samo fali živi game master. Posle napornog izbora između 6 rasa, porekla, zatim podešavanja lica i građe možemo započeti glavni kvest. Spoj tradicionalnih RPG standarda sa novim elementima je ono što izdvaja ovaj scenario od ostalih. Na prvi pogled deluje poznato, ali sa dodatkom blagih horor elemenata sve dobija novu dimenziju.

U svetu ispunjenom misterijama i bolom, bićete izloženi većem broju moralnih dilema. Potencijalni kvestovi se mogu rešiti na više načina i možete odbiti da se mešate u tuđe sukobe.

Pillars of Eternity nije igra koja lako oprašta kao njeni prethodnici, okruženje u kojem se borite je podjednako bitno kao i neprijatelji.

Postoji dosta dobro razvijen sistem skaliranja težine. Ako želite veći izazov, tamnice i pećine sa mnogo težim neprijateljima mogu lako biti u vašoj blizini. Borba je potezna za razliku od većine igara koje imamo prilike da vidimo na tržištu. Pre svakog sukoba sa neprijateljima možete da izaberete da li će automatski da se pauzira igra ili ćete sami da je pauzirate. Preporučujemo automatsku pauzu da se slučajno ne zaletite. Neprijatelji su odlično programirani i dobro se postavljaju. Puno puta ćete morati da učitate poziciju da biste kompletirali borbu kako treba. Bitno je biti uporan i isprobati sve kombinacije. Najbolja kombinacija je ako imate magove i strelce u pozadini i ratnike napred koji su dobro oklopljeni. Kao što većina starijih igrača zna, pravilno unapređivanje osobina kod članova vaše družine je veoma bitno i tu nema mesta greškama. Iako su borbe potezne, veoma su dinamične i neizvesne i zahtevaju pravilnu pripremu.

Grafičko okruženje je veoma dobro i detaljno kao što smo i navikli u igrama koje nam dolaze od Obsidiana. Iako je igra urađena u Infiniti endžinu, vizuelni prikaz je na visokom nivou i nema problema sa optimizacijom. Velika pažnja je posvećena izgledu enterijera i eksterijera. Hramovi i tamnice su priča za sebe i svetlosni efekti tokom bitaka adekvatno dočaravaju fantazijski ambijent. Sve izgleda kao da je delo čuvenog autora Frenka Frazete. Mlađim gledaocima koji vole ovakva ostvarenja preporučujemo da obrate pažnju na njegova dela.

Glavna priča se može završiti u proseku za 40-ak sati. Ako želite da ispunite i sporedne kvestove, čeka vas dugih i veoma uzbudljivih 60-tak sati igranja. Za naslov koji nam je došao preko Kickstartera ovo je velika količina materijala i možemo reći da su developeri zaista ispunili sva obećanja. Sa 2 dodatne ekspanzije pod imenom White March 1 i 2, možete da se igrate jako dugo vremena i da uživate u kvalitetnom ostvarenju koje je već zauzelo zasluženo mesto u istoriji kompjuterskih RPG-ova

Nadamo se da je ovo malo remek delo vesnik povratka ovog žanra u mejnstrim igračke vode. Ako ste pravi ljubitelj nemojte da čekate nego odmah pazarite ovaj dragulj i uživajte.