Platforma:PC

Ime igre: Ultimate Epic Battle Simulator

Izdavač: Briliant Game Studios

Tekst: Darko Prskalo (darkado)

Žanr: Sandbox/Strategija

 

Prezenter:

Kao mali ste se verovatno igrali u pesku, gazeći zelene plastične vojnike gumenim dinosaurusima. Više ne morate da izlazite napolje, Ultimate Epic Battle Simulator radi isto to, samo na vašem računaru.

Off:

Ultimate Epic Battle Simulator je Sandbox kakav još niste videli. Pobuna dvadeset hiljada pingvina zbog loših uslova rada na Severnom Polu protiv pet hiljada Deda Mrazova koji žele da zadrže monopol nad igračkama? Čak Noris, ili kako ga igra zove, Čank Noris protiv 300 Spartanaca? Tiranosaurus Rex protiv Kiklopa? Hoćete da se vojnici iz Drugog Svetskog Rata bore protiv hordi zombija? Hoćete da simulirate bitku za Helmov Ponor iz Gospodara Prstenova? U ovoj igri sve to je moguće.

Ultimate Epic Battle Simulator je plod ljubavi jednog čoveka, Roberta Weavera i njegovog Briliant Game Studija. Rad na ovoj igri je počeo kao masivni open-world rpg ali je vremenom skrenuo sa puta i postao sandbox simulator. Robert kaže da ne postoji baš mnogo engine-a gde deset hiljada jedinica ne bi oborilo performanse više nego značajno. On je mesecima radio na najmoćnijem Unity crowd renderingu i dobili smo Ultimate Epic Battle Simulator. Impresivno je što svak jedinica odlučuje šta će raditi sama za sebe i šta je najbolje za ceo tim. Takođe, tu je i napredno dinamičko osvetljenje gde svaka reflektujuća površina oslikava svoje okruženje i gde svako, pa i najmanje parče uglačanog oklopa odbija svetlost oko sebe.

Glavni meni je jednostavan, ali funkcionalan, a u  opcijama možete da podesite kontrole i nivo detalja grafike. Kada sve to namestite po vašoj želji, klikom na game start dobijate ekran koji izgledom podseća na skirmish ekran iz Warcrafta III i drugih Real Time strategija. Naravno, podseća samo izgledom, funkcionalnost je potpuno drugačija.

Na ovom ekranu birate ko će da se bori i protiv koga. Maksimalan broj timova je osam, samim tim, toliko različitih jedinica možete da gurnete u bitku odjednom. Njihov broj nije ograničen, mada sam developer kaže da je potreban prilično snažan CPU za bitke sa više od deset hiljada boraca.

Prezenter:

Ultimate Epic Battle Simulator je zaista impresivan tehnički poduhvat. Da li je toliko dobar i kao igra?

Off:

Same jedinice su podeljene u devet kategorija. Kategorije su: World War 2-Američki i Nemački vojnici, Evil-Zombiji i kosturi, Medieval-Srednjovekovni vitezovi, konjica i katapulti, , Ancient Greece-Rimski, Spartanski i Persijski vojnici. Ovde se zavšavaju ozbiljne jedinice a počinje zabava. Tu su još Heroes-Zlatni Vitez, Vilenjački Lovac, Čak Noris i Tiranin Duša, Fantasy-Patuljci, orkovi, kiklopi i ogri, Animals-Kokoske, kenguri, kornjace, pingvini i T-Rex. Poslednje dve kategorije su prilično čudne. Jedna je Festive gde imamo samo Deda Mraza a druga je Inanimate koja, kao što joj samo ime kaže, sadrži predmete. Konkretno, komode i stolove. Da, možete da pošaljete pet stotina komoda na Tiranosaurusa i da vidite ko će izaći kao pobednik.

Kada ste odlučuli ko će da pokuša da istrebi koga, ostalo je da izaberete neku od mapa i sačekate da se poprilično dugo učitavanje završi. Doduše, zbog samog broja jedinica i činjenice da su mape ogromne, dugačko vreme učitavanja je opravdano. Kada se sve konačno učita, borba može da počne. Imate potpunu slobodu nad kamerom dok bitka traje, možete da gledate sve sa velike visine ili da pratite jedan tim dok istrebljuje drugi ili čak da preuzmete kontrolu nad jednom jedinicom da pomognete ili odmognete timu čiju ste jedinicu preuzeli. Borba kada preuzmete kontrolu je vrlo bazična i svodi se samo na napad i blok. Kontrole su prilično trome i imaćete osećaj da se borite pod vodom. Isti slučaj je i sa kontrolama kamere, bukvalno se borite da dobijete pogled koji želite. Šteta je što ne postoji mini mapa kao u drugim Real Time strategijama gde jednim klikom možete da pređete sa jednog na drugi deo bojnog polja.

Kako borba odmiče, videćete koliko je AI zapravo dobar. Jedinice menjaju svoje ponašanje u zavisnosti od terena i od svog položaja i položaja drugih timova. Vojnici iz Drugog Svetskog Rata će uglavnom držati zbijenu formaciju i pucati na sve četiri strane, Srednjovekovne armije će jurišati, Kiklopi će čekati da neprijatelji dođu do njih, a Tiranosaurusi će se raštrkati na sve strane da naprave što veći štetu u što kraćem vremenu. Kada se bitka završi ili kada vam dosadi, možete i da upotrebite svoju Nebesku moć, nuklearnu bombu koja će razneti sve u blizini, što eksplozijom, što udarnim talasom. Ili vetar koji će oduvati sve pred sobom.

Posle nekih pola sata do sat igranja i eksperimentisanja sa različitim jedinicama, njihovim brojevima i mapama shvatićete da je to praktično sve što ova igra nudi. To što nudi je vrlo sveže i do sada neviđeno, ali ne očekujte dugoročnu zabavu od ove igre.

Prezenter:

Možda je velikodušno Ultimate Epic Battle simulator nazvati klasičnom igrom, ali sam poduhvat je impresivan i jako zabavan na kraće staze.