Platforma: PC

Ime igre: Warhammer 40K: Dawn of War III

Izdavač: Sega

Tekst: Darko Prskalo (darkado)

Žanr: Real-time strategy

 

Četrdeset prvi milenijum, rat je konstanta, ljudska imperija je ugrožena od strane omraženih ksenosa. Da li ste spremni da stanete na branik svemirske otadžbine?

Dawn of War je serijal real-time strategija smeštenih u futuristički Warhammer 40K univerzum. U ovom univerzumu jedino sigurno je rat koji bez prestanka traje skoro trideset hiljada godina. Imperija ljudi i sveti Bogo-car vode neprestani krstaški rat protiv vanzemaljaca i korumpiranih ljudskih snaga haosa.

Ovaj serijal se prvi put pojavio na policama prodavnica 2004.-e godine i sa svoje tri ekspanzije i nastavkom iz 2008.-e godine je doživeo veliki uspeh u svetu PC igara tako što je prodao preko sedam miliona kopija. Prva igra je bila klasičan RTS gde skupljate jedinice, kontrolišete bojno polje i na kraju istrebite neprijatelja dok je drugi deo praktično bio RTS Riziko sa malenim misijama gde ste i otimali teritorije i branili svoje.

U Dawn of War 3 imate priliku da vodite tri frakcije. Svemirske marince-elitne genetski modifikovane udarne igle ljudskog poduhvata. Orkove-zelene vanzemaljce monstruoznog izgleda koji pobedu ne traže taktikom ili suptilnošću već samim svojim brojem i brutalnošću i Eldare-misteriozne i graciozne tehnološki napredne tuđine sa psihičkim moćima.

Dawn of War 3 nije igra koja će vratiti Real-time strategijama popularnost sa kraja devedesetih i početka dvehiljaditih godina, ali je pametno dizajniran i moderan dodatak ovom, gotovo isključivo PC, žanru. Ova igra koristi dosta ideja iz mlađeg brata RTS-ova, MOBA igara, dok zadržava grandioznost borbi strategija koje su nekada davno i stvorile žanr.

Sa jedne strane, Dawn of War 3 je klasičan RTS. Građenje zgrada, skupljanje resursa, pravljenje i unapređivanje jedinica, sve ovo će vam biti poznato ako ste ikada igrali neku klasičnu Real-time strategiju. Sa druge strane, Dawn of War 3 nije igra gde brojčana nadmoć automatski znači pobedu.U ovom naslovu nije dovoljno naštancati brdo jedinica, kliknuti na neprijateljsku bazu i čekati pobedu. Ova igra od vas zahteva više mikromenadžmenta samih jedinica i efektivno korišćenje njihovih pasivih i aktivnih sposobnosti. Ovde korišćenje pravih sposobnosti u pravo vreme pravi razliku između lake pobede i gorkog poraza.

Ovo je još bitnije kod heroja ili kako ih ova igra zove, elitnih jedinica. Njihove moći mogu da preokrenu bitku u sekundi ako su dobro taktički unapređenje. Gabriel Angelos, vođa Blood Angel svemirskih marinaca može da preskoči rupe u terenu i svojim čekićem potpuno rasparča neprijateljske vodove. Gorgutz, vođa orka može da svojom kandžom dohvati visoke topove koji raznose vaše jedinice ili da ih štiti od neprijateljske vatre tako što zavrti tu istu kandžu. Dok Eldarski heroj Farseer Macha može da baci svoje koplje u gomilu neprijateljskih jedinica a posle ga i detonira, stvarajući apsolutni haos. Ovo su samo prve tri elitne jedinice koje ćete koristiti, a sada vam je jasno zašto su njihove sposobnosti toliko bitne.

Muzika je epska, kako i priliči jednoj igri o ratu na nivou cele galaksije sa promenama u stilu u zavisnosti od toga koju frakciju trenutno kontrolišete. Grafički prikaz čini Dawn of War 3 poslednjom rečju tehnike u RTS žanru. Igra izgleda fantastično, animacije su fluidne, pejzaži su detaljni dok su eksplozije i pucnjevi lepši nego u bilo kojoj drugoj strategiji do sada. Tu su naravno još krv, leševi i krateri po celoj mapi da dočaraju osećaj rata.

Struktura singleplayer kampanje je malo čudna pošto će vas igra smenjivati kao komandanta sve tri frakcije od misije do misije umesto da postoje tri odvojene kampanje. Loše strane ovoga su što priču čini konfuznijom i usporava razvoj likova a dobre su što ćete u jednoj kampanji ovladati herojima i jedinicama svih frakcija i kada je završite, bićete potpuno spremni za multiplayer okršaje. Kampanja je prilično dugačka ali osim priče, vredi je odigrati jer svaka misija donosi resurse kojima možete unaprediti elitne jedinice i u multiplayeru.

Multiplayer za sada ima samo jedan mod, Power Core. U njemu igrate klasičan Dawn of War gde gradite vašu bazu i borite se za resurse sa MOBA obrtom. Cilj je uništiti štitove koji štite ogromne topove koji opet čuvaju Power Core baze, sve to dok levelujete heroje, pravite odbranu i skupljate resurse. Ovakva postavka direktno utiče na to kako će se mečevi odvijati. Ukoliko napadnete prerano i uništite štitove, sve su šanse da će vas topovi razneti u komadiće, ali ukoliko igrate previše konzervativno i samo skupljate resurse i jedinice, protivnik sa manjim brojem jedinica koje su već iskusile borbu će vas lako počistiti sa bojnog polja.

Razvojni tim Relic dobro razume svoju publiku. Dobro znaju šta ta publika želi da vidi u jednoj Warhammer 40K igri. Svemirske marince kako raznose nepregledne horde Orkova u slavu Bogo-cara, Krvožedne zelenokošce koji u svojim pomoću štapa i kanapa sklepanim vozilima prave haos u Eldarskim ispostavama i neočekivane napade Eldara koji se teleportuju niotkuda direktno u protivničku bazu. Sve ovo je prisutno u Dawn of War 3 i zapravo funkcioniše bolje nego ikad.

Ova igra je prirodna evolucija žanra. Tu je sve ono što jedan RTS i čini RTS-om za sve one ljubitelje Command & Conquer i Starcraft igara kao i MOBA primese za one koji su odrasli na Doti ili League of Legends-u.

Sega je ovom igrom htela da zadovolji sve ljubitelje žanra i pravilnim balansom starog i novog su zaista u tome uspeli.