Platforma: PS4

Ime igre: WILD GUNS Reloaded

Tekst: Darko Prskalo (darkado)

Žanr: RPG

Izdavač: Natsume

Prezenter najava:

Dalje nastavljamo sa jednim novim-starim predstanikom zaboravljenog shooting-gallery žanra. Remasterom  Natsume-ovog hita za Super Nintendo – WILD GUNS-Reloaded.

Off:

Prvi utisak kad vas dočeka glavni meni ove igre je da ste nekako zakačili vaš Super Nintendo preko HDMI kabla i da sada igrate dvadeset tri godine staru igru u full HD-u. Na stranu to što glavni meni izgleda baš kako treba tu se ne završava sličnost sa igrama iz nekih davnih prošlih dana. Meni je blago rečeno spartanski i jedini tutorial koji ćete naći jr  to što možete da pogledate šta koje dugme na kontroleru radi. Tek u video opcijama prvi put srećete nešto moderno, ascpect ratio i overscan podešavanja. Tu je i još jedan zanimljiv detalj koji će učiniti da crv nostalgije zaigra u vama, tu su scanlineovi, da vaš HDTV izgleda kao Ei Niš CRT TV sa kraja osamdesetih. Scanlineovi mogu da se isključe ili da im se podešava gustina, od 1 do 10.

Kada konačno odlučite da krenete sa  igranjem,  prvo birate nivo težine, a verovali ili ne –  easy moud  će vam naterati suze na oči. Posle nivoa težine, birate lika sa kojim igrate. Tu su  mačo kauboj Clint i djeva sa divljeg zapada Annie iz originalne igre kao i dva nova lika koja se prvi put pojavljuju u ovoj remasterizovanoj verziji, Bullet i Doris. Bullet je slatki jazavičar koji lebdi na nečemu što možemo nazvati dronom a Doris je jaka, korpulentna žena koja umesto da puca, baca bombe na neprijatelje.

Clint i Annie su prilično slični dok Bullet i Doris potpuno menjaju način na koji se igra sama igra. Razlike uopšte nisu suptilne. Dok Clint i Annie mogu da pomeraju nišan po ekranu dok pucaju ali ne i da se pomeraju istovremeno. Bullet ne može da nišani dok puca, iako ima mali prozorčić u kojem mu radi blagi auto-aim, ali može da se pomera dok ubija neprijatelje. Doris je opet potpuno drugačija. Kao što smo rekli, ona baca bombe umesto da puca i za razliku od ostalih kada drzite dugme njen napad vremenom postaje jači. Jednim pritiskom na dugme bacate jednu bombu a držanjem posle par sekundi bacate čak četiri.

Svaki nivo je podeljen na tri celine. U prve dve se borite sa najezdom običnih neprijatelja i mini bossom na kraju, a treća je rezervisana za epsku borbu sa, uglavnom, džinovskim BOSS-om. Originalna igra je imala šest dok ova nova remasterizovana verzija ima dva potpuno nova, do sada nevidjena, nivoa. Ako vam to izgleda malo, i jeste, kada naučite igru i postanete dobri možete da je završite za daleko manje od sat vremena.

Prezenter:

Kada se odlučite sa kojim od četiri lika ćete da igrate, praktično bez učitavanja će vas dočekati prvi nivo, Carson City.

Off:

Već u prvom delu prvog nivoa je jasno da ovo nije obični divlji zapad. Svuda je očigledan steampunk i sci-fi uticaj, roboti, letelice i futuristička oružja su na sve strane. Grafika je opet odlična, baš onako kako remaster 16-bit igre i treba da izgleda. Kao što smo već rekli, igra je nemilosrdna i prvi put ćete verovatno izgubiti sva četiri života, koja imate na raspolaganju, i to vec u prvih šezdesetak sekundi, pošto je jedan metak dovoljan da vas ubije. Drugi, treći, četvrti put i sve je već mnogo lakše.

Gejmplej na prvi pogled deluje jednostavno, posto se koristi samo leva analogna palica ili d-pad i svega tri dugmeta. Jedno dugme koristi se za pucanje  – držanjem  ovog dugmeta vaš lik puca brzo, a brzim pritiskanjem istog bacate laso koje na par sekundi zaustavi protivnika kojeg ste pogodili. Drugo dugme je za skok, njime izbegavate nadolazeće metke, a ukoliko ga brzo pritisnete dvaput vaš lik će uraditi dupli skok u toku kojeg meci ne mogu da vas ubiju, ali laso bačen od strane neprijatelja i dalje može da vas zaustavi u mesto. Treće i poslednje dugme je specijalni napad, svaki lik ima drugačiji napad, ali radi praktično istu stvar, ubije sve obične neprijatelje koji su trenutno na ekranu ogromnom eksplozijom. Broj ovih napada je ograničen i jedini način da dobijete još specijala je da vam iskoči power-up kada elimnisete nekog od neprijatelja.

Kad smo kod power-upova, oni nisu preterano raznovrsni, ali su prilično zabavni. Pošto je ovo igra starog kova, iz neprijatelja će uglavnom ispadati novac i dragulji koji vam daju samo poene. Iz istog razloga, kada izgubite sve živote, a izaberete da nastavite gde ste stali vaši poeni neće biti zabeleženi. Poeni su donekle bitni jer posle svakog uspešno završenog nivoa, u zavisnosti od količine poena koje imate, dobijate dodatne živote. Osim poena, tu su i pravi power-upovi, raznorazna oružja kojima efikasnije i lakše eliminišete horde neprijatelja na ekranu. Tu su naravno mašinke, sačmarice ali i nekovencionalna oružja poput lasera i bacača plazma granata. Može vam se desiti i da dobijete vazdušnu pušku kojom ne možete da ubijete nikoga, ali je zanimljivo što morate da potrošite municiju i pokušate da ostanete živi da bi uopšte mogli da koristite svoje obično oružje opet.

Kada konačno uspete da pređete Carson City otvoriće vam se rotirajući meni u kojem sami možete da izaberete sledeći nivo koji želite da igrate kao recimo u Megamanu. Nivoi su raznovrsni, od rudnika zlata, napuštenog kanjona preko skladišta municije pa do oklopnog voza. Ako igrate na normal modu tu je i novi podzemni nivo, a ako ste dovoljno hrabri i sposobni da igrate na najvecoj tezini, otključaće vam se i drugi novi nivo, lebdeći brod. Kada pređete sve nivoe na izabranoj težini otvara se finalni nivo gde se sukobljavate sa poslednjim bossom igre.

Prezenter zaključak

Wild Guns Reloaded definitivno nije za svakoga, ali ako ste uporni i spretni, može da vam pruži sate i sate jako dobre zabave, naročito u lokalnom multiplejeru.